Ιδέες φαγητών- lunchboxes για να παίρνουν τα παιδιά σας στο σχολείο

children s food at school
Οι βάσεις για να αποκτήσει το παιδί σας σωστές διατροφικές συνήθειες μπαίνουν τώρα, κι εσείς ως γονείς έχετε τον πρωταρχικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου!

Τα σχολεία ανοίγουν και η νέα σχολική χρονιά φέρνει νέες ελπίδες, φίλους και καινούριες γνώσεις για τα παιδιά. Όσο τα παιδιά πονοκεφαλιάζουν για τα μαθήματα και το διάβασμα, άλλο τόσο πονοκεφαλιάζουν και οι γονείς κάθε μέρα για το τι φαγητό θα ετοιμάσουν στα παιδιά τους να πάρουν μαζί στο σχολείο.

Όσο καλή διάθεση και να υπάρχει από τους γονείς πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να επαναπαυτούν στην εύκολη λύση του κυλικείου του σχολείου το οποίο θα περιλαμβάνει δυστυχώς ως επί το πλείστον ανθυγιεινές επιλογές για τα παιδιά χαμηλής θρεπτικής αξίας. Τα αμφίβολα συστατικά του τυποποιημένου σνακ, τα πολλά συντηρητικά η υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και αλάτι είναι επιβαρυντικοί παράγοντες που οδηγούν στην παιδική παχυσαρκία.  Οι βάσεις για να αποκτήσει το παιδί σας σωστές διατροφικές συνήθειες μπαίνουν τώρα, κι εσείς ως γονείς έχετε τον πρωταρχικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου!

Πάμε λοιπόν να δούμε τα βήματα της σωστής προετοιμασίας του φαγητού που θα πάρει το παιδί σας στο σχολείο.

1ο ΒΗΜΑ

Δημιουργούμε μια ατμόσφαιρα φιλικής συζήτησης με το παιδιά μας στο οποίο τα ρωτάμε για τα διατροφικά τους γούστα, τις προτιμήσεις τους, π.χ. «τι θα ήθελες να ετοιμάσουμε αύριο για το σχολείο να φας;» και στη συνέχεια βάζουμε τη φαντασία μας να δουλέψει.Καλό θα είναι να στρέψουμε το παιδί περισσότερο προς τα αλμυρά παρά στα γλυκά φαγητά.

2ο ΒΗΜΑ

Το πρωί ο χρόνος για τους περισσότερους γονείς είναι περιορισμένος. Για αυτό θα ήταν καλό να έχετε κάνει ένα πλάνο για το μενού της βδομάδας για να μην σκέφτεστε και να αγχώνεστε καθημερινά για την επόμενη μέρα. Μπορείτε να κάνετε μια λίστα με φαγητά που μπορούν να μεταφερθούν με ευκολία στο σχολείο και μια λίστα με σνακ και να την συμβουλεύεστε όποτε οι υποχρεώσεις δε σας επιτρέπουν να έχετε αυθόρμητες δημιουργικές σκέψεις.

3ο ΒΗΜΑ

Αγοράζουμε ή αξιοποιούμε τον απαραίτητο εξοπλισμό που έχουμε σπίτι ο οποίος πρέπει να αποτελείται απότάπερ και μεταλλικά σκεύη στα μεγέθη που σας εξυπηρετούν. Διαλέγουμε κάποιο σκεύος το οποίο να είναι κατάλληλο για φούρνο και ψυγείο και να ασφαλίζει καλά. Επίσης θα χρειαστείτε πετσετούλες, χαρτοπετσέτες, πιρουνάκια και κουταλάκια και μια τσάντα φαγητού για να μεταφέρει το φαγητό.Να φροντίσετε το lunchbox όπου θα βάζετε το φαγητό να είναι πάντα το ίδιο με σχέδιο π.χ. με  τον αγαπημένο ήρωα κινουμένων σχεδίων του παιδιού ή κάποιο σχέδιο που θα έχει διαλέξει το παιδίσεταρισμένο με το ίδιο κουτάλι και πιρούνι. Πέρα από θέμα αισθητικής, είναι και ένας έξυπνος τρόπος να ξεχωρίζει το παιδί αμέσως τι είναι δικό του την ώρα που θα τα μαζεύει. Καλό θα ήταν στις αρχές να κάνετε εξάσκηση στο σπίτι για το πώς πρέπει να ανοίγει μόνο του τα σκεύη, να χρησιμοποιεί με ασφάλεια τα μαχαιροπίρουνα, να πίνει νερό από το παγουρίνο του. Τέλος, καλό θα ήταν να του υπενθυμίσετε ότι οι δάσκαλοι του θα είναι δίπλα του αν χρειαστεί βοήθεια.

4ο ΒΗΜΑ

Ήρθε η επιτέλους η ώρα της προετοιμασίας του φαγητού… Γονείς μην πανικοβάλλεστε! Αρχικά, κόβουμε τις τροφές π.χ. φρούτα, λαχανικά κλπ σε μικρές μπουκίτσες ώστε να μπορεί εύκολα να τις δαγκώσει. Μπορείτε να τις κόψετε σε ροδέλες, κυβάκια, ή να κάνετε και διάφορα σχηματάκια. Δεύτερο πολύ σημαντικό: δίνουμε βάση στην παρουσίαση του γεύματος! Πρώτα τρώμε με τα μάτια και μετά με το στόμα. Ακόμα και το πιο αδιάφορο τρόφιμο προς τα παιδιά, π.χ. λαχανικά αν αυτό είναι παρουσιασμένο με τη μορφή κάποιου σχεδίου ή σε συνδυασμό με άλλα τρόφιμα θα το καταναλώσει χωρίς «γκρίνια» και με μεγαλύτερη ευχαρίστηση. Ας γίνει η ώρα του φαγητού «παιχνίδι».  Δεν παρουσιάζουμε τα τρόφιμα βαρετά αλλά με φαντασία!

Και αφού είδαμε όλα τα βήματα τις σωστής προετοιμασίας του φαγητού πάμε να δούμε ιδέες για το τι τελικά θα περιλαμβάνει αυτό το γεύμα του παιδιού μας!

ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ

Τα μπισκότα ή τα κρουασάν είναι σίγουρα η εύκολη επιλογή για πολλούς γονείς σίγουρα όμως δεν έχουν καμία θρεπτική αξία για τα παιδιά σας. Επιλέξτε ανάμεσα σε:

  • Εκτός από το κλασικό τοστ να δημιουργήσετε παραλλαγές με ψωμάκια του σάντουιτς, αραβικές πίτες, τορτίγιες, με γαλοπούλα-κοτόπουλο-τόνο, τυρί και λαχανικά συνοδεία με 1 φρούτο ή χυμό.
  • Σπιτικό κέικ με ελαιόλαδο, πετιμέζι, σταφίδες, ξηρούς καρπούς και μέλι.
  • Σπιτικές μπάρες δημητριακών ή βρώμης.
  • Παιδικά γιαουρτάκια ή ατομικό γαλατάκι.
  • Σταφιδόψωμο ή κουλουράκι Θεσσαλονίκης.
  • Φρούτα ή λαχανικά με λωρίδες τυριού.
  • Σπιτικές πίτες με αγνά υλικά.

 

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ

Αν το παιδί τρώει το μεσημεριανό στο σχολείο θα πρέπει να φροντίσετε να έχει ένα ισορροπημένο γεύμα πρέπε το οποίοι να περιλαμβάνει: πρωτεΐνες π.χ. κρέας + υδατάνθρακες π.χ. ψωμί, ρύζι κλπ + λαχανικά, + γαλακτοκομικά +φρούτο.

Και εδώ επιστρατεύουμε την φαντασία μας παρουσιάζοντας ένα οπτικά αρεστό πιάτο με ποικιλία τροφών συνδυασμένων αρμονικά. Θα πρέπει να αποφεύγετε επαναλαμβανόμενες τροφές ή μόνο αυτά που τρώει. Δοκιμάζουμε κάθε εβδομάδα καινούρια τρόφιμα σε διαφορετικούς συνδυασμούς ώστε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του. Επιλέγουμε ανάμεσα σε:

  • Λαχανικά όπως καρότα, κολοκύθια και πατάτες, κομμένα σε μπουκίτσεςσυνοδευτικά στο γεύμα του ή με φασολάκια, αρακά ή κόκκους καλαμποκιού.
  • Μαλακά κομμάτια κρέατος κομμένα σε κομματάκια ή μπιφτέκι.
  • Ψωμί, ρύζι, μακαρόνια κατά προτίμηση πέννες, φιογκάκια που πιάνονται εύκολα, ρύζι, πατατούλες.
  • Φρούτα
  • Τυρί
  • Σπιτικές πίτες ή σπιτική πίτσα.

→ Αποφύγετε το ψάρι το οποίο αλλοιώνεται εύκολα, σάλτσες και όσπρια σε μορφή σούπας τα οποία μπορεί να χυθούν.

ΤΙΡ: για να ενισχύσετε τη σχέση του με το φαγητό, καλό είναι να ετοιμάζετε τα γεύματα παρέα κάνοντας τη μαγειρική παιχνίδι! Επίσης, να τους βάζετε στην αρχή κάποια αγαπημένα γεύματα σε μικρότερες μερίδες τα οποία επειδή θα τους αρέσουν θα τα τρώνε όλα και θα νιώθουν περήφανα που τα κατάφεραν. Όταν δείτε ότι τρώνε όλο το φαγητό, αυξήστε σταδιακά την ποσότητα. Μην τα πιέζετε ή μην τα μαλώνετε αν δείτε ότι δεν κατανάλωσαν όλη την ποσότητα του φαγητού.